MysticFaerie (v)
lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 27-05-2010 21:23 | Quote |
Nou in mijn internet versie staat dat ie vanavond helemaal vol is, in de coven wordt het bij ons ook vanavond gevierd, maar in mijn agenda staat weer vrijdag.. Ach, ik doe het vanavond, kom er morgen sowieso niet aan toe..
@ Eve: Natuurlijk wil ik dat toelichten! Maanwater is voor mij water wat ik tijdens de volle maan oplaad met mijn energie, zodat ik het de rest van de maand kan gebruiken om bijvoorbeeld bepaalde planten water mee te geven, stenen mee in te smeren enz.. Je kan het maanwater ook voor zuiveringsrituelen gebruiken of om attributen in te wijden. Gooi het water na een maand weg, om vervolgens weer bij volle maan nieuw maanwater te maken.
Maanwater is ook makkelijk te maken, men neme een kom met water (of een klein flesje) en zout. Zelf zet ik het schaaltje met water op mijn pentagram op mijn altaar. Zet een lekker wierrookje aan (salie werkt vaak zuiverend) en steek wat kaarsjes aan. (dit heb ik vaak van te voren al gedaan als voorbereiding van mijn ritueel). Houd je hand boven je schaal met water met je handpalm naar beneden en visualiseer dat er wit licht/energie uit je handpalm komt en dat je dit in het water stuurt. Vul het water met positieve energie en gedachten. Strooi zout in het schaaltje en zie het beeld van de volle maan voor je en probeer je op deze manier af te stemmen. Beweeg je hand in cirkels met de klok mee boven je schaaltje en als je er behoefte aan hebt spreek je een bezwering uit. Blijf positieve energie in je schaaltje sturen. Je maanwater is nu klaar.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, anders mag je me een PB'tje sturen!
Liefs, Mystic
What lies before us and what lies behind us,
are nothing compared to what lies within us..
( Naar boven )
|
|
Diana (v)
Forumfan
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 28-05-2010 12:59 | Quote |
hmmm dat maanwater ga ik vanavond ook eens proberen, heb hier verschillende planten die wachten op een variatie in hun menu hihi
Prettige volle maan!!
'Projectie is waarneming. HELLUP de wereld is roze!'
( Naar boven )
|
|
Eve (v)
aspirant lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 30-05-2010 19:21 | Quote |
Heyz
@MysticFaerie: Dank je wel voor de mooie en uitgebreide uitleg. Misschien dat ik het ooit ook wel eens probeer.
xXx. Eve
The size of your next stap doesn't matter as much as the direction.
( Naar boven )
|
|
MysticFaerie (v)
lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 31-05-2010 18:32 | Quote |
@ Eve: Graag gedaan hoor Daar is dit forum toch een beetje voor bedoelt, informatie uitwisselen?
En Diana is het nog gelukt met je maanwater? Ik ben benieuwd .
Liefs, Mystic
Btw: wat was de maan prachtig vrijdag
( Naar boven )
|
|
Diana (v)
Forumfan
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 01-06-2010 23:53 | Quote |
Heey,
Nee mijn maanwater is niet gelukt in verband met tijd. :-(
Ik ben het weekend namelijk erg druk met optredens, oefenen met de band en andere dingen waar ik niet aan toe kom doordeweeks. dus ik heb alleen mijn stenen gereinigd in bronwater. Eerst dacht ik er nog aan van dat water maanwater te maken maar toen schoot het me te binnen dat alle negatieve energie van de stenen over waren gevloeid in het water, zodat ik het wel moest weggooien. zo voelde het tenminste. De komdende volle maan is weer in een weekend, dus hoop ik tijd de vinden, die daarna is weer op een maandag, dus daar ben ik blij om!
( Naar boven )
|
|
MaaikeR (v)
lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 02-06-2010 12:06 | Gewijzigd: 02-06-2010 12:18 door MaaikeR | Quote |
De volgende volle maan is op 26 juni, dat is mijn verjaardag.
Mmm..., daar moet ik wat speciaal voor bedenken. Bovendien, zag over het overzicht van de maandstanden van 2010, die ik ooit eens heb uitgeprint, dat er ook nog een maansverduistering zou zijn........
Afgelopen vrijdag was vreemd, sinds die laatste volle maan, heb ik al een aantal dagen dat ik 's avonds echt laat pas de behoefte heb om mijn bed in te gaan. Als ik dan eenmaal in bed lig, val ik echt onrustig in slaap en wordt ik de volgende morgen nou niet bepaald fris wakker.
Ik hoop toch dat de rust toch wel spoedig wederkeert, anders moet ik echt iets aan die onrust gaan doen.
Ik moet zeggen, op mijn werk speelt er een hoop momenteel (niet m.b.t. mijn persoontje hoor, maar qua organisatie) en ik heb het best druk. Ik denk maar dat ik iets ga aanschaffen met valeriaan extract. Dat helpt meestal prima.
Groet,
Maaike
( Naar boven )
|
|
Autumn (v)
lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 25-06-2010 20:38 | Quote |
---Origineel geplaatst door: MaaikeR---
De volgende volle maan is op 26 juni, dat is mijn verjaardag.
Mmm..., daar moet ik wat speciaal voor bedenken. Bovendien, zag over het overzicht van de maandstanden van 2010, die ik ooit eens heb uitgeprint, dat er ook nog een maansverduistering zou zijn........
morgen is het dan zover
ik wil een kaarsje en wierook branden, mn huis zuiveren met salie ( dat wilde ik al een tijdje, morgen voelt dan wel als een goede dag ervoor) een maanwandeling maken en een vuurkorf branden. Ik heb ook nog nieuwe steentjes die ik wil opladen.
nog iemand die speciaal iets doet omdat deze volle maan plantmaan heet?
BB
( Naar boven )
|
|
MysticFaerie (v)
lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 25-06-2010 21:42 | Quote |
Volgens mij is het vandaag volle maan 
( Naar boven )
|
|
dorothy (v)
actief lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 25-06-2010 22:14 | Quote |
Merry Meet,
Daar gaan we weer, morgen volle maan in boogschutter om 12.33 precies ....veel plezier allemaal bij het voorbereiden, wandelen en rituelen !!!!
Ik heb deze keer geen maanviering, heb Litha gevierd met groep, morgenavond gewoon lekker in de tuin genieten van de maan die achter de bergen opkomt .....wordt vast mooi
Liebe Grüßen,
Dorothy
Geschenke von Herzen kommen immer zu Ihnen zurück.
( Naar boven )
|
|
Dialan (m)
lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 28-06-2010 08:42 | Quote |
Bergen.... hoorden ik bergen ???
Van fouten kan je leren ;)
( Naar boven )
|
|
Aphrodite Moira (v)
Beheerder
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 28-06-2010 09:00 | Quote |
De maan was prachtig het weekend, erg van genoten.
Er waren ook vuurvliegjes in het aangrenzend park weer welke ik vijf jaar geleden voor het eerst en het laatst gezien had. Buiten zittend in het donker, de volle maan aan de hemel, vleerkuizen die over vliegen/dwarrelen met hun eigen manier van vliegen en dan de vuurvliegjes gisteravond ineens ook in eigen tuin!
Koningin te rijk hoor.
Liefs,
Aphro
( Naar boven )
|
|
dorothy (v)
actief lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 28-06-2010 10:08 | Quote |
Ohhh wat leuk Aphro, vuurvliegjes, wil ik ook nog een keer zien, ze zijn er wel schijnt maar niet in mijn tuin dan, wel vleermuizen inderdaad dit vinden we ook altijd heel bijzonder, een speciale noemen we altijd Flippie ...ha, ha....Flippie de vleermuis ..
Dialan@, ja je hebt bergen in Tirol....
Liebe Grüßen,
Dorothy
Geschenke von Herzen kommen immer zu Ihnen zurück.
( Naar boven )
|
|
MaaikeR (v)
lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 29-06-2010 11:18 | Quote |
Heb genoten van de volle maan, teglijkertijd met mijn verjaardag. Ik namelijk op 26 juni jarig.
Ik ben daarom vrijdagavond met familie uit eten geweest en heb zaterdag de verjaardag van mijn stiefzusje gevierd (die is op 23 juni jarig namelijk). Heb zondag avond in de tuin toch nog van de mooie maan kunnen genieten. Heb dus een fijn volle maan weekend gehad.
Maaike
( Naar boven )
|
|
D.o.G. (v)
aspirant lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 29-07-2010 10:09 | Quote |
Niemand iets speciaals gedaan met de Maan van de Roos?
Ik heb lekker even tijd doorgebracht in mijn witchy room, kaarsjes aansteken op mijn altaar, wierookje branden, bidden. Daarna naar buiten met een zilverenschaal gevuld met wat jasmijn en kamille. Water in geschonken, drijfkaarsje aangestoken en heel de avond buiten laten staan (mijn versie van maanwater). Even de energie van de Maan opgenomen en een spontaan gebedje verzonnen. Ik hoopte dat de kleine die avond zou komen onder de krachten van de Volle Maan, maar helaas...
Liefs
( Naar boven )
|
|
Diana (v)
Forumfan
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 29-07-2010 20:26 | Quote |
Ik heb maandag een ritueel gedaan wat water,maanlicht, eucalyptusolie en danken en energie opdoen betrof. Dat ging goed, ik voelde me, tsja, níet alleen zeg maar. Dat was erg fijn en voelde vertrouwlijk.
het maanwater heb ik nog steeds en moet nog bedenken wat ik ermee ga doen...
Ook heb ik wat runen geworpen met bepaalden vragen. Heb ervan genoten, zoon rustige maandag met volle maan, eindelijk eens door de weeks.
( Naar boven )
|
|
Alannah (v)
actief lid
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 30-07-2010 10:38 | Quote |
@ Diana: in het maanwater zou je een paar stenen kunnen opladen? Doe ik ook weleens en ze voelen daarna superkrachtig!
* Swoooooosh!*
( Naar boven )
|
|
Diana (v)
Forumfan
Homepage |
Email
|
|
| Bericht: re: Volle Maan | Gepost op: 31-07-2010 10:25 | Quote |
Dat is misschien wel een idee, mijn stenen opladen voor de vakantie! bedankt voor de tip
xx
( Naar boven )
|
|