Hekserij forum
Home Startpagina vol interessante linken naar occulte pagina's Foto Album van de leden van dit forum. Laad ook jouw foto op! De kalender van ons heksenforum. Zet er in wat je wilt : je verjaardag, feestdag of wat dan ook, wat elk jaar steeds weer terugkomt op dezelfde datum
Contact Admin De horoscoop voor iedere dag. Wel in het Engels. Alle verschenen SeaScrolls Home Heksenforum De digitale Coven van dit forum. Lees op het forum hoe je hiervan lid kunt worden.

Huisregels....... Bericht verwijderd? Lees hier!....... Verschenen SeaScrolls.......

Welkom op BELISE, hét heksenforum! | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: Tarot legging, de duivel |  Gepost op: 29-01-2010 16:10 | Quote

Ik word er stapel gek van! knetterlijp! Mentaal gestoord!
maar vooral erg gefrustreerd!

Ik ging een tijdje uit met een hele leuke jongen, maar hij voelde alleen vriendschap. Prima, kan ik mee leven.
Komt meneer terug uit Marseilles, schijnt veel aan mij gedacht te hebben en de slotconclusie is: Famillinar je bent leuk en ik wil graag met je afspreken, nogmaals.

Ik heb elke vorm van devinatie er op los gelaten, zwarte spiegel, droom duiding, runen, Tarot.
EN tot mijn grote schaamte scheelt het niet veel of ik ga ook eens een gewaagdere vorm van devinatie proberen.

In elke legging van de Tarot en runen komt het zelfde resultaat: Een onverbrekelijke band. Vooral in de Tarot kaarten: De duivel, in elke legging komt hij terug, bekers aas, kracht zijn ook twee kaarten die vaak voorkomen.

Ik ben radeloos, wanhopig! Ik heb het gevoel dat ik nu achter hem aan loop als een jonge pup. Hij heeft nog niet weer contact op genomen met mij maar ik wacht nog drie dagen. Dan laat ik van mij horen en wil ik een duidelijk antwoord.

Wat zijn hier over het algemeen de interpertaties van de kaart van de duivel?

BB

"Curiosity killed the cat. However, satisfaction brought it back."

Reacties:

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 29-01-2010 16:40 | Quote

In ieder geval succes met de situatie.
De kaart de Duivel hoeft nier per definitie slecht te zijn. De Duivel staat voor het aardse, genot, bevrijding, sensualiteit en energie. Afhankelijk van de legging kan hij ook, zoals elke Major Arcana, negatieve aspecten hebben zoals hebzucht (vooral op materialistisch en seksueel vlak) , destructie en destructief gedrag.

Belangrijk is de combinatie met de gehele legging en je intentie erachter; je vraagstelling.

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 29-01-2010 18:01 | Quote

Ik snap dat je duidelijkheid wilt en ik denk dat divinatie wel wat kan vertellen, maar uiteindelijk zul je zelf een keuze moeten maken. Ik zou zelf gewoon nog een keer afspreken en kijken wat het wordt. Het is zonde zo'n leuke jongen (als ik je wanhoop mag geloven :P) te laten lopen.

succes en knuffel

Don't ask me, I'm making this up as I go!

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 29-01-2010 18:43 | Quote

De kaart van de Duivel is een geliefde kaart. Je staat voor een keuze en je vraagt uitkeg of je wilt een beslissing nemen, en dan heb je dara die Duivel.
Maar kijk eens goed.... die mensen die daar aan hem - of die blok- gebonden zijn met een strop om de hals.... hahaha dat is juist de lol,
want die strop kun jezelf zo over je hoofd afdoen zodat je helemaal vrij zijt.
De kaart van de Duivel geeft aan dat je een keuze moet maken, JIJ ja, niet de duivel, maar het blok waar je zo precies aan vast zit dat zijn de dingen die zich in je hoofd afspelen en die daar misschien ingeprent zitten door opvoeding of maatschappelijk oordelen.
Neen Narretje JIJ moet kiezen en je bent vrij.
Morgen is het Volle Maan en bij de Maya's valt die Maan in de Maan van de Aap
Wij hebben allemaal in ons leven de apenstreken van humor en van de Nar..... bekijk de situatie vanuit je Hart.
Ik wens je succes met je vriend!!
Liefs, en nog dank voor je "verhaal"
Walter

Je moet een pad gaan, maar dat pad ben je zelf (gnosis)

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 29-01-2010 22:44 | Quote

De Duivel is een belangrijke en vooral psychologische kaart. Deze kaart wordt echter ook als de meest negatieve kaart gezien en ervaren. De duivel is de kaart die ons confronteert met onze schaduwkant.

Bij de Duivel zien we veel overeenkomsten met de Geliefden het grote verschil is echter dat je bij de geliefden kon kiezen om oude veiligheden af te zweren, bij de Duivel moet je je veiligheden verliezen. De Duivel is dus een kaart die een dieptepunt aangeeft. Verlies bij deze kaart niet uit het oog dat hoe dieper het dal is, tot hoe grotere hoogte je kunt stijgen.

De Duivel brengt ons op de drempel van een nieuwe inwijdingsfase, één die te maken heeft met persoonlijke keuzes en houdingen. De weg die we nu inslaan is de weg naar binnen, naar de donkere plaatsen binnen onszelf. Als we de confrontatie met deze schaduwzijde aangaan blijkt hier méér licht te zijn dan je in eerste instantie voor mogelijk hield. Je zult merken dat de duivel niet de boosdoener is maar meer een wachter op de drempel van zelfkennis en verlichting.

Dit is een stuk geschreven door een van mijn beste leerlingen.
Zij is nu eigenlijk beter als ik, ik ben daar heel trots op.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
BB,
Sunray Avalon

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 30-01-2010 10:31 | Quote

Allemaal bedankt voor jullie reacties,
Ik weet wel welke stap ik moet zetten en het is ook letterlijk het verliezen van mijn eigen veiligheid. De veiligheid van het niet weten, en doorgaan op oude voet.

Ik ben het zat om te wachten, maar ik ben het ook zat om aan een lijntje vast te zitten. Ik hoop dat er op die voor mij nog donkere plaats meer licht is dan dat ik ooit had gedacht.

Er schiet mij nu gelijk een citaat omhoog, weet alleen niet meer van wie: "Wil je het koekje? nou pak of bak hem dan zelf. Er is niemand die het voor je doet lieverd"

BB

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 30-01-2010 12:06 | Quote

Heel veel succes Famillinar!

Helaas weet ik zelf niet zo veel van tarot als dat ik zou willen dus ik kan je niet echt helpen . Maar voor mij was het wel handig deze uitleg te lezen .

In ieder geval hoop ik dat alles gaat zoals jij het wil, en hoe jij het kiest!

Liefs,

Eye

...I'm not afraid of storms, for I'm learning to sail my ship...

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 30-01-2010 18:38 | Quote

Allemaal nogmaals heel erg bedankt,

Situatie is helemaal opgelost, het is nu duidelijk en ik kan verder met wat ik aan het doen was. De interesse was er wel maar niet op de manier die ik wou. Ook was er nog een derde partij in het spel.

Het is best vervelend, ronduit kl*ten maar ik overleef het wel, gebroken harten kloppen gewoon door.
Toch onverwacht licht op de donkere plek.

BB

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 30-01-2010 19:07 | Quote

Ja de Maan is nooit op haar duisterste plek blijven staan.
Trouwens vandaag is het Volle Maan, maak misschien nog eens extra je verlangens attent aan de onzichtbare wezens van de Maan om een klein beetje te helpen.
Liefs
Walter

Je moet een pad gaan, maar dat pad ben je zelf (gnosis)

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 31-01-2010 19:13 | Quote

Als ik de Duivel trek voor de cliénten ga ik het spoor op van : taboe's, schaamte, driften, onhandige gebondenheid en valkuilen, en heb ik echt de kaarten er omheen bij nodig om te begrijpen waar het om gaat. De Duivel kan ook staan voor goede seksualiteit in een relatie bijvoorbeeld waar de dierlijke driften vrije loop krijgen Ik vind het in ieder geval wel moeilijk deze kaart op zichzelf te duiden en heb er echt andere kaarten voor nodig. In dit geval van de topic kon de duivel wijzen op een derde partij, maar misschien ook als waarschuwing dat divinatiesystemen je niet gevangen moeten nemen en als middel moeten gaan dienen om je beslissingsvermogen te vervangen. Tarot is geen surrogaat voor het echte leven

Liefs
Mol

"Liefde vermenigvuldig je door deze te delen"

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 01-02-2010 10:36 | Quote

Oh, nee ik gebruik het ook niet als de hoofnoot om mijn beslissingen te nemen. Daarvoor ben ik iets te secptisch. Het was gewoon meer dat ik het gebruik om situaties waar ik niet meer uit kom zo op het eerste gezicht een stukje duidelijker te krijgen en objectiever naar dingen te kunnen kijken.

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 01-02-2010 11:17 | Quote

Oh, oke Ik dacht dat je specifiek in deze kwestie erg gefocust was op divinatie. Niet dat je dat altijd bent

Liefs
Mol

"Liefde vermenigvuldig je door deze te delen"

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 01-02-2010 11:26 | Quote

Haha, wat zou je dan op het laatst verchrikkelijk goed de betekenis kennen van de kaarten en andere deviantie vormen. T zou wel een uitdaging zijn.
Maar ik ben van mening dat je de uitkomsten van een devinatie methode moet zien als een indicatie.

Maar nog wel bedankt voor je reactie

BB

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 17-02-2010 15:39 | Quote

duivel is een van oudheid symbool voor de gene die doet wat hij wil.

Die gene die niet altijd voor een ander opkomt, die vooral alles in zijn eigen voordeel doet.

Je moet kijken naar jezelf, niet naar wat hij gaat doen.
Kijk of jij het wel wil en je niet moeten laten afhangen van hem.

Weet je zeker dat je echte gevoelens voor een band met hem hebt, of het gewoon rond zwerfende gevoelens zijn van eerder.

De duivel probeer je duidelijk te maken dat je ook eens naar jezelf moet kijken, of jij wel echt voor hem wil gaan.

Of liever wacht tot iemand langskomt die je meer bied

(
Naar boven )

Bericht: re: Tarot legging, de duivel | Gepost op: 26-07-2010 23:02 | Quote

Die situatie komt me nu erg bekend voor ... met dezelfde kaart. En er is inderdaad nog een derde in het spel.

Misschien ga ik gewoon wachten op iemand die me meer biedt.

(
Naar boven )

� Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad

* * * Trek hier je dagkaart één keer per dag * * *