Mijn PlusForum
     Welkom op het forum! | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: The legend is born: Ip Man |  Gepost op: 14-03-2010 09:13 | Quote

Met 'Ip man 2' in de start blokken om de wereld te vermaken wordt er momenteel hard gewerkt aan nog een film over de Ip Man. Regisseur Herman Yau is namelijk druk met een heuse prequel. Een film waarin naar zeggen de focus veel meer op kung fu zal liggen. Het moet zelfs echte old skool actie worden met lange takes waarin vijftien a twintig bewegingen geen uitzondering zullen zijn.

Om een een film met deze kwaliteiten te realiseren heb je natuurlijk wel ervaren kung fu beoefenaars nodig. Het is dus ook niet voor niets dat Sammo Hung, Yuen Biao, Fan Siu Wong en Ip Man's oudste zoon Yip Chun belangrijke rollen in de film zullen gaan spelen. To Yu Chang zal de rol van Ip Man gaan verzorgen. Het is voor hem de eerste keer dat hij voor de camera zal verschijnen. Zijn kwaliteiten voor zijn rol liggen hoofdzakelijk op het gebied van Wing Chun. De afgelopen zes jaar heeft hij zich volledig op de stijl gestort. Tevens was hij de gevechtsadviseur voor de eerste film over Ip Man. Zowel Donnie Yen als Sammo Hung hebben de kersverse acteur geholpen met de voorbereiding van zijn rol.

Door het hoge gehalte van realisme in de gevechten waren ongelukjes en verwondingen op de set meer regel dan uitzondering. Yuen Biao liep een serieuze verwonding aan zijn ribben op. Hierdoor moest hij hij een aantal dagen rustig aan doen. Bernice Liu was op eerste opnamen dag wat onhandig en verwondde Fan Siu Wong met een katana aan zijn hoofd. De wond had een aantal hechtingen nodig.

Het verhaal zal over de jeugd van Ip Man gaan. Dit is deels fictief maar er zullen ook waarheden in het verhaal verwerkt worden. Het hoofddeel zal zich concerteren op zijn verzet tegen buitenlandse machten en romantische verwikkelingen. Ook zullen de lessen die hij ontving van zijn drie leraren, Chan Wah-shun, Ng Chung-sok en Leung Bik in beeld gebracht worden.

Reacties:

Bericht: re: The legend is born: Ip Man | Gepost op: 14-03-2010 15:29 | Quote

In eerste instantie stond er in het script dat Ip Man Hung Kuen meester Lau Jaam zou verslaan, wat in 't echt nooit gebeurd is. Dat veroorzaakte nogal wat ophef...

Het is wat afgezwakt (ik weet wat er ongeveer gebeuren gaat) maar ben nog benieuwd hoe het opgevat gaat worden door bepaalde mensen in een bepaalde Hung Kuen familielijn...

Hung Kuen Kung Fu Deventer

( Naar boven )

Bericht: re: The legend is born: Ip Man | Gepost op: 14-03-2010 20:53 | Quote

Wat jij bedoeld zit in 'Ip man 2'. Dit is zeg maar 'ip man 3' of eigenlijk een prequel. Deze heeft wel de goedkeuring maar ik vraag me erg af hoe de kwaliteit wordt. Met Heman Yau weet je het eigenlijk nooit!?!

Tja, vechtsport beoefenaars en hun trots blijft iets wat lastig is. Nederigheid wordt soms vergeten. En trouwens volgens mij heeft Hung Kuen in de loop der jaren genoeg positieve aandacht gehad.

'If you want to talk about this thing, Iíll be in my room..'

(
Naar boven )

Bericht: re: The legend is born: Ip Man | Gepost op: 14-03-2010 21:35 | Gewijzigd: 14-03-2010 21:38 door Asmo | Quote

Aaahh, sorry, dacht dat dit over Ip Man 2 ging, nu ik je tekst opnieuw lees zie ik dat ik dat niet goed gelezen heb... Excuses!

Nederigheid, ik begrijp dat voor veel Chinezen het erg vervelend is als er onwaarheden over je voorouders word geschreven. Ik ben een nuchtere Hollander, film is maar film, maar voor hun pakt dat blijkbaar wat anders uit... Het is verder ook niet mijn familielijn, maar ik begrijp de ophef wel. Ze hadden wellicht beter een fictief karakter kunnen bedenken ipv een echte naam te gebruiken.

Verder, Hung Kuen kan nooit genoeg positieve aandacht krijgen, haha ;)

( Naar boven )

Bericht: re: The legend is born: Ip Man | Gepost op: 14-03-2010 21:43 | Quote

---Origineel geplaatst door: Asmo---
Verder, Hung Kuen kan nooit genoeg positieve aandacht krijgen, haha ;)

Zullen we dat gewoon veranderen naar kung fu in het algemeen?

'If you want to talk about this thing, Iíll be in my room..'

(
Naar boven )

Bericht: re: The legend is born: Ip Man | Gepost op: 14-03-2010 22:22 | Quote

Kung Fu in het algemeen, Hung Kuen in het bijzonder!

Haha ;)

Grapje, kungfu is goed voor de mensen, altijd voor :)

( Naar boven )

Bericht: re: The legend is born: Ip Man | Gepost op: 18-03-2010 08:44 | Quote

Hopelijk gaan ze niet te ver.
Vind Ip man 2 al gevaarlijk genoeg.

Zal op den duur tegenvallen denk ik.
Maar we wachten af. :)

(
Naar boven )

Bericht: re: The legend is born: Ip Man | Gepost op: 05-06-2010 14:22 | Gewijzigd: 05-06-2010 14:23 door BORNINHK | Quote

In China is Ip Man 2 zeer goed bezocht geweest. Zelfs een nieuw record aan recettes!

Ik ben in Hong Kong geboren in 1971. Woonachtig in NL sinds 1978.

(
Naar boven )

ÔŅĹ Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad