Mijn PlusForum
     Welkom op het forum! | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! |  Gepost op: 14-01-2011 12:56 | Quote

Hoewel het programma nog niet bekend is worden er op zeker wuxiafilms vertoond!

Klik HIER om direkt naar de pagina te gaan!

Vraag aan Southern Fist:
waarschijnlijk wordt er ook een docu over dit onderwerp gemaakt tijdens het festival.
Omdat jij vroeger naar de Chinese nachtvoorstellingen bent geweest ben jij dus een ervaringsdeskundige.
Ben je eventueel in de gelegenheid om mee te werken aan een interview over dit onderwerp tijdens het festival?
Laat het maar ff weten. (verdere details op dit moment nog niet bekend)

Reacties:

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 14-01-2011 17:21 | Quote

Dit zijn de films die er gepland staan:

1929 Red Heroine (silent)
1930 The Swordswoman of Huangjiang (silent)
1949 The True Story of Huang Fei-≠‐Hong by Hu Peng
1965 The Six-≠‐Fingered Lord of the Lute, Chan Lit-≠‐Ban
1966 Dragon Gate Inn, King Hu
1968 Golden Swollow, Chang Che
1969 From the Highway, Zhang Zeng-≠‐Ze
1972 King Boxer, Jeong Chang-≠‐Hwa
1976Killer Clans, Chu Yuan
1977 Executioners from Shao Lin Lau Kar-≠‐Leung
1977 Raining in the Mountain, King Hu
1978 Drunken Master, YuanWoo-≠‐Ping�
1982 Zu:The Worrior from the Magic Mountain, Tsui Hark
1983Duel to the Death, Ching Siu Tung
1988 Pedicab Driver, Sammo Hong
1991 The Swordsman in Double Flag Town, He Ping
1993 Fong Sai Yuk, Corey Yuen
1994/2009 Ashes of Time Redux, Wong Kar-≠‐Wai
2008 Ip Man, Wilson Yip
2010 Reign of Assassins, Su Chao-≠‐Pin & John Woo

Niet helemaal zeker of ze ook door gaan maar er zitten absoluut buiten kansen tussen!!!

'If you want to talk about this thing, Iíll be in my room..'

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 14-01-2011 21:04 | Quote

Er zitten inderdaad veel titels tussen die ik beslist wil zien!
Moet maar ff in Rotterdam gaan wonen, haha.

En maar hopen dat southern fist in de gelegenheid is om mee te werken aan de docu!

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 15-01-2011 16:09 | Quote

---Origineel geplaatst door: Kwai-Tjai---

Vraag aan Southern Fist:
waarschijnlijk wordt er ook een docu over dit onderwerp gemaakt tijdens het festival.
Omdat jij vroeger naar de Chinese nachtvoorstellingen bent geweest ben jij dus een ervaringsdeskundige.
Ben je eventueel in de gelegenheid om mee te werken aan een interview over dit onderwerp tijdens het festival?
Laat het maar ff weten. (verdere details op dit moment nog niet bekend)

Ik zal mezelf niet direct ervaringsdeskundige willen noemen. Ben maar 2x naar zo'n nachtvoorstelling geweest in Den Haag in begin jaren '80. Ik kan me alleen herinneren dat ik tussen de Chinese obers zat die niet eens tijd hebben gehad om zich na hun werk om te kleden:)

BULLshit, mister Han-man. Man, you come right out a comic book.

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 15-01-2011 16:58 | Quote

Ik zal mezelf niet direct ervaringsdeskundige willen noemen. Ben maar 2x naar zo'n nachtvoorstelling geweest in Den Haag in begin jaren '80. Ik kan me alleen herinneren dat ik tussen de Chinese obers zat die niet eens tijd hebben gehad om zich na hun werk om te kleden:)

Geen probleem, belangrijkste is dat je vanaf die periode je interesse in kungfu films hebt gehad.
Ik stuur je wel ff een PB.

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 18-01-2011 12:10 | Quote

Hey Southern Fist, nog interesse om mee te werken aan een interview over de herbeleving van oude kungfu films?
De docu wordt gemaakt voor en in opdracht van de Chinese tv zender CRTV.

Laat maar weten of je interesse hebt, dan kan ik dat weer doorgeven aan de documentaire maakster zodat zij weer contact met jouw kan opnemen. Alvast bedankt!!

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 18-01-2011 17:31 | Quote

een paar voor mij onbekende titels zoals:1929 Red Heroine (silent)
1930 The Swordswoman of Huangjiang (silent) . Indien deze nog niet op dvd of vhs zijn verschenen, hoop ik dat iemand een Camrip maakt!

De rest heb ik al in enig formaat. Er zitten titels tussen die menig bezoeker in slaap doen vallen, niet omdat ze slecht zijn maar wat langdradig om te volgen oa Raining In The Mountain 1977.
Helaas kan ik er niet bij zijn in Rotterdam.

"de herbeleving van oude kungfu films?
De docu wordt gemaakt voor en in opdracht van de Chinese tv zender CRTV. "

Positieve ontwikkeling dat eindelijk de Chinezen inzien dat de Kung Fu films bekend zijn in het buitenland bij collectors i.p.v. een Chinese collector. Kom maar weinig Chinezen op forums tegen. Er zijn nog genoeg films te vinden die opgeknapt en ondertiteld kunnen worden.

When you're good no one remembers When you're bad no one forgets.

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 18-01-2011 20:25 | Quote

---Origineel geplaatst door: Kwai-Tjai---
Hey Southern Fist, nog interesse om mee te werken aan een interview over de herbeleving van oude kungfu films?
De docu wordt gemaakt voor en in opdracht van de Chinese tv zender CRTV.

Laat maar weten of je interesse hebt, dan kan ik dat weer doorgeven aan de documentaire maakster zodat zij weer contact met jouw kan opnemen. Alvast bedankt!!

Hoi Kwai Tjai,

Ik zie er toch mar vanaf om met m'n gezicht op tv t komen. Wel ben ik bereid om Mariette van informatie over het onderwerp te voorzien, mocht daar behoefte aan zijn. Want eerlijk is eerlijk, ik heb best veel parate kennis over het onderwerp (alleen jamm,er dat je met dit soort kennis over 't algemeen niet je brood ermee kan verdienen).

BULLshit, mister Han-man. Man, you come right out a comic book.

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 18-01-2011 21:13 | Quote

Hey Southern Fist, jammer dat je geen interview wilt doen, zeker gezien je kennis van het onderwerp!
Misschien handig dat je zelf ff een mailtje stuurt naar Mariette, het adres is mariette@minx-media.com.
Wellicht dat je haar met je kennis kan ondersteunen (adviseur voor de docu?
Succes en alvast bedankt!

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 19-01-2011 18:45 | Quote

---Origineel geplaatst door: begotten---
De rest heb ik al in enig formaat. Er zitten titels tussen die menig bezoeker in slaap doen vallen, niet omdat ze slecht zijn maar wat langdradig om te volgen oa Raining In The Mountain 1977.
Helaas kan ik er niet bij zijn in Rotterdam.

En dat terwijl ik 'Raining in the moutain juist een aanrader vind om in de bios te kijken. King Hu is een regisseur die film benadert van wegen het beeld en niet zo zeer het verhaal. Meestal speelt de omgeving de hoofdrol en heeft het een bijzonder hoog Zen gehalte! Maar kan me voorstellen dan niet iedereen daar op zit te wachten.

'If you want to talk about this thing, Iíll be in my room..'

(
Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 20-01-2011 12:32 | Quote

Sommigen zien liever Training on The Mountain denk ik :)

Hung Kuen Kung Fu Deventer

( Naar boven )

Bericht: re: Wuxia op het Rotterdams filmfestival! | Gepost op: 22-01-2011 12:59 | Quote

Het definitieve programma is inmiddels bekend!

Klik HIER om naar het volledige programma te gaan!

Tot ziens in Rotterdam???

( Naar boven )

ÔŅĹ Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad