kathy kuijt (v)
Homepage | Email
|
|
| Bericht: radiotherapie | Gepost op: 07-11-2008 11:23 | Quote |
Nadat ik geopereerd ben aan mijn linkervoet, kwam de bult groter terug.
De chirurg adviseerde voor de tweede maal snijden. Hier zag ik niet zoveel heil in omdat hij niet kon garanderen dat het niet opnieuw terugkwam. Bovendien had ik inmiddels op diverse sites gelezen dat snijden een laatste optie moest zijn met het oog op het risico dat het heviger terugkwam.
Ik heb mij toen laten doorverwijzen naar dr. Chin bij het Leids Universitair Medisch Centrum. Alleen het LUMC en het Antonie van Leeuwenhoekziekenhuis bestralen ook goedaardige aandoeningen.
Nu anderhalve maand geleden ben ik bestraald.
Met een lichte stralingsdosis ben ik vijf maal (verdeeld over twee weken) aan twee voeten tegelijkertijd behandeld. Volkomen pijnloos.
De bult in mijn linkervoet is inmiddels van 3,5 cm. naar 2 cm gegaan en rechts van 1,5 naar 1 cm.
De celdeling gaat langzamer omdat het een goedaardige aandoening is. Dr. Chin vertelde mij dat de bestraling de komende tijd nog kan doorwerken. Over twee maanden heb ik opnieuw een afspraak bij hem, om te kijken hoe het ervoor staat. Mogelijk dat ik dan ook een beginnende bult in mijn linkerhand zal laten bestralen.
Ik ben zeer tevreden over de behandeling.
Alles beter dan snijden.
Een behandeling die ik eenieder met lederhose of dupuytren zou willen aanbevelen.
Met vriendelijke groet
Kathy Kuijt
|
|