Info-Baardagaam

Nieuwe pagina 1
     | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: Help |  Gepost op: 07-08-2007 19:29 | Quote

Hoi,

Ik heb 2 baardjes van ruim 1 jaar oud. Nu heb ik ze in onze vakantie voor het eerst 3 weken uitbesteed bij een terrariumwinkel. na thuiskomst bleek dat de ene er goed doorvoed uitzag en de andere was sterk vermagerd. Ik dacht dat dat wel weer goed zou komen als ze weer thuis zouden zijn. Inmiddels zijn ze al weer 2 weken thuis en het ene baardje eet zo goed als niets meer en vermagerd steeds meer. Hij poept niet en is futloos.

Wie kan mij vertellen wat er met hem aan de hand is en vooral wat ik er aan kan doen.

Alvast bedankt, Margo

Reacties:

Bericht: re: Help | Gepost op: 07-08-2007 19:50 | Quote

ik zou even langs de dierenarts gaan en een mest onderzoek laten doen.

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 07-08-2007 19:54 | Quote

Ik vind geen ontlasting dus een mestonderzoekje kan ik ook niet laten doen. Weet iemand een dierenarts in de buurt van Tilburg

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 07-08-2007 22:38 | Quote

misschien iets vast in zijn keel ,
of als die op hout snippers heeft gezetn misschien hout doorgeslikt

tog even langs de dierenarts denk ik

www.beardeddragons.tk

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 08-08-2007 00:07 | Quote

Neem even contact op met de oliemeulen die kunnen je vast een goed adres geven.

9 maanden banner

( Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 08-08-2007 08:57 | Quote

mest kan een dierenarts met een wattestaafje uit de cloaca halen.
dit hoeven geen hele hopen te zijn om een goed beeld te krijgen.

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 08-08-2007 12:33 | Quote

hoi,

Bedankt voor de reacties Gister heb ik hem apart genomen en na een hele tijd heeft hij weer 2 wormpjes op. ook heb ik met een pipetje met water en vitaminen een beetje naar binnen gekregen. Probeer het vandaag nog een paar keer. Hopenlijk komt het dan weer allemaal goed. Ga zeker de oliemeulen bellen voor een goed adres van een dierenarts.

Nogmaals bedankt,

Margo

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 08-08-2007 19:23 | Quote

Hebben de beesten trouwens apart gezeten van elkaar daar of met meerdere

9 maanden banner

( Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 08-08-2007 22:27 | Quote

Zover ik weet apart.

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 11-08-2007 22:54 | Quote

Hoi,

We zijn terug geweest met ons baardje naar de terrariumwinkel en het schijnt dat hij spoelwormen heeft. Hij heeft nu medicijnen gekregen en over 2 weken krijgt hij die nog een keer. Daarna moet het over zijn. Heeft iemand ervaring met spoelwormen bij baardagamen

Groetjes Margo

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 11-08-2007 23:37 | Quote

Hmmmm heeft de dierenwinkel een mestonderzoek of iets gedaan dat ze daar achter zijn gekomen

9 maanden banner

( Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 12-08-2007 22:00 | Quote

Nee, ze hebben hem goed bekeken en aan zijn buik gevoeld en hun waren voor 95% zeker dat het om spoelwormen ging.
Ze komen daar blijkbaar erg vaak met zieke baardagamen en ook andere reptielen zodat ze volgens eigen zeggen erg veel ervaring hebben. Ons zieke baardje eet nog steeds heel weinig maar ik probeer hem zoveel mogelijk te stimuleren om te eten en te drinken. Hij oogt wel wat actiever dus ik hoop dat het allemaal weer goed komt met hem.

Ik houd jullie op de hoogte,

Margo

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 12-08-2007 23:02 | Quote

zou wel is willen weten hoe je het verschil kan voelen tussen de verschillende soorten inwendige parasiten dan

www.beardeddragons.tk

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 13-08-2007 09:29 | Quote

Ik weet het niet. Ga uit van hun deskundigheid. Als er niet snel vooruitgang komt ga ik verder zoeken.

Margo

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 13-08-2007 16:39 | Quote

dit is niet te doen, als ik jou was zou ik alsnog een normale dierenarts ernaar laten kijken zodat je zeker weet wat er aan de hand is.

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 13-08-2007 19:02 | Quote

Helemaal mee eens

Heel veel dierenwinkels doen zich beter voor dan ze zijn en gaan dan af op eigen ervaring helemaal fout dus.
Voor het zelfde geld voelt hij vastzittende ontlasting die het baardje niet kwijt kan omdat hij mischien wat anders heeft gegeten dan hij normaal krijgt. Dan zou een warm bad al heel veel kunnen doen terwijl hij medicatie krijgt.
Gewoon dus naar de dokter.

9 maanden banner

( Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 06-09-2007 22:31 | Quote

hoi ben ik weer
heb effe een vraagje mijn baardagaam is anderhalf jaar oud
n de ene zegt dat ik hem per dag 2 voedseldieren moet geven en groente en fruit najah fruit eet ie niet enige groente wat ie nog eet is komkommer en paprika hij eet zo ie zo voedeseldieren
kan iemand mij vertellen hoeveel voedseldieren en groente hij per dag mag hebben (zijn naam is gerritje)
alvast bedankt ervoor
had ik ook 1 vraag je wee iemand wat het betekent als een baardagaam zijn mond opnhoud effe
ik heb het 1 keer gezien dat de mijne dat deed en de temperatuur in het terrarium was oke

groetjes van manuela

(
Naar boven )

Bericht: re: Help | Gepost op: 20-10-2007 22:52 | Quote

hoi Margo,
Ik ben nieuw hier en lees zo'n beetje rond. Zo las ik ook jou berichtjes. Ben eigenlijke wel heel benieuwd hoe het nu met je baardje afgelopen is. Ik hoop dat het weer helemaal goed gekomen is. Laat je het even weten
groetjes

(
Naar boven )

� Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad