Info-Baardagaam

Nieuwe pagina 1
     | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede |  Gepost op: 01-03-2005 16:30 | Quote

mijn baardagaam heeft 23 eieren gelegt maar wij hebben geen broedstoof kan ik ze ook in een terrarium uitbroeden
weet iemand wat

Reacties:

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 01-03-2005 16:33 | Quote

ja dit zou eventueel wel kunnen maar hou rekening met de vochtigheidsgraad + de temp in de natuur worden ze ook gewoon begraven in vochtig aarde.

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 01-03-2005 16:49 | Quote

bij welke tempratuur
moet ik ze dan uitbroeden en bij welke luchtvochtigheid.

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 01-03-2005 20:05 | Quote

De eitje moeten op een redelijk constante temperatuur blijven dat varieeert tussen de 26 en 32 graden er mag maximaal een schommeling van een halve graad in zitten de luchtvochtigheid is in een au bain marie zeer hoog dus dat moet je zien na te bootsen maar durf niet te zeggen wat voor luchtvochtigheid

9 maanden banner

( Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 01-03-2005 23:23 | Quote

eitjes moeten warm liggen een temp van 17 graden is voldoende en dan moeten ze vochtig liggen dus wat je kan doen is je neemt een bami bakje deze zet je een klein beetje schuin achterkant mss 0.5 cm hoger dan de voorkant je doet hier vochtig vemuceliet in dan de eieren er in dan deksel er op.

je moet alleen zorgen dat het vermuceliets dus vochtig blijft ... ik heb het nog nooit op die manier gedaan maar mss werkt het= je kan het proberen met bijv. 6 eieren

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 01-03-2005 23:26 | Quote

OW meen je dat nou

Dat wist ik niet is dat dan niet beter voor de baardjes om ze koeler uit te broeden in de au bain marie Qua kwaliteit enzo

9 maanden banner

( Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 01-03-2005 23:28 | Quote

17graden Je bedoelt wss 27graden...
Bij 17graden komen baardagameeiren nooit uit
Bij baardagamen kan je best de eieren in een broedstoof uitbroeden.
In het terra is het lastig om de juiste temperatuur en luchtvochtigheid te handhaven.

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 01-03-2005 23:56 | Quote

sry ik bedoelde iss 27 graden typ fout sry =)

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 02-03-2005 10:43 | Quote

Lijkt mij niet echt goed,voor je baardjes ook.
Dan word de luchtvochtigheid voor je baardjes zelf toch te hoog.
Volgens mij kan het dus niet.

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 02-03-2005 11:01 | Quote

das een andere kant maar theoretisch is het mogelijk

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 03-03-2005 17:15 | Quote

okee badankt
de eieren zakken nog niet in elkaar dus dat is goed

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 05-03-2005 09:35 | Quote

Nou mijn eerste post hier:

1e probleem: De luchtvochtigheid
De enige manier waarop het zou kunnen werken is dat je een plastic bak koopt die geheel luchtdicht afgesloten kan worden. zelf zou ik in het terrarium niet voor bamibakjes gaan want deze zijn nogal instabiel als er een baardagaam op gaat zitten. Koop dus een degelijk bakje ergens. Vul deze voor de helft met vochtig vermiculiet en leg daar de eitjes op. omdat je het bakje luchtdicht afsluit blijft de luchtvochtigheid 90 tot 100% wat ideaal is. 1 keer per week open je het bakje om de eieren te controleren en er verse lucht bij te laten. naarmate je het eind naderd moet je natuurlijk dagelijks controleren. Zo doe ik het namelijk in mijn droogstoof ook. Hiermee is het probleem van de luchtvochtigheid de wereld uit geholpen.

2e Probleem: de temperatuur
Je zal moeten zorgen dat je ergens een plekje in het terrarium vind waar je een stabiele temperatuur hebt van rond de 29 graden. overdag zal dat wel lukken maar snachts wordt weer een heel ander verhaal want dan gaat de temperatuur zakken doordat de lampen uit gaan. je zou dit kunnen opvangen door een thermostaat te koppelen aan een keramische warmtelamp die je met behulp van een voeler de temperatuur op peil houdt. Maar dat betekent wel dat je dan dus een thermostaat en een keramische lamp moet kopen.

Conclusie:
Je zal toch moeten investeren om de juiste tempratuurwaarde te creeeren dus koop gewoon meteen een goede stoof of maak er 1. dan ben je van al het gezeik en amateuristisch gedoe af.

Klik hier
scrol naar onderen. daar staat een artikel over broedstoven bouwen. zo'n heb ik ook en het werkt perfect.
Succes met de eieren.

GRTZ rob

( Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 07-03-2005 17:16 | Quote

bedankt
thanxxxxx

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 10-03-2005 09:52 | Quote

de eieren zijn weg gegooit waren niet meer goed

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 20-03-2005 10:22 | Quote

he

ik heb de eieren ook een keer in een terarium uitgebroed ,
ging eigenlijk best goed zolang de temperatuur maar ongeveer gelijk blijfd .
maar jammer van je eieren
greets edwin

www.beardeddragons.tk

(
Naar boven )

Bericht: re: kan ik de eieren ook gewoon in het terrarium uitbroede | Gepost op: 21-03-2005 15:44 | Quote

---Origineel geplaatst door: reptielfan---
de eieren zijn weg gegooit waren niet meer goed

wat was er niet meer goed aan dan

(
Naar boven )

� Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad