FORUM ELSLOO.INFO
     discussie forums elsloo.info | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: Fam. Collard, Almere |  Gepost op: 09-08-2006 22:39 | Quote

Bij deze een bijdrage uit den vreemde Almere.

Oud Elsloonaar Bart Collard brengt zijn eerste boek uit en wordt politieagent in Amsterdam.

Deze week is het 10 jaar geleden dat wij Elsloo hebben verlaten. Jo, Hermien, Bart en Martijn Collard verlieten Elsloo. Tien jaar: je zou het eigenlijk niet zeggen. In die tijd waren de kinderen Bart 8 jaar en Martijn 6 jaar.
Met andere woorden: nu zijn ze 18 en 16 jaar. Kleine kinderen worden groot en ontwikkelen zich. Als je tussendoor wel eens zegt: "ik ga terug naar Limburg" dan verklaren ze je voor gek. Zij zeggen: "wat moeten wij daar nog?" Zoals ik al zei: kleine kinderen worden groot ( Oud Elsloonaar ) Bart inmiddels 18 jaar heeft samen met zijn klasgenoot Armin Badr onlangs in de ridderzaal te Den Haag een eerste prijs in ontvangst mogen nemen m.b.t zijn profielwerkstuk VWO over de Europese Eenwording. Aan deze eerste prijs was een bedrag verbonden van 500 Euro. En in november wordt dit werkstuk in boekvorm uitgebracht. Max v/d Berg (PVDA) die meegewerkt heeft aan het tot standkomen van dit werkstuk zal een van de eerste exemplaaren in ontvangst mogen nemen.
Uiteraard is Oud Elsloonaar Bart Collard geslaagd voor zijn VWO examen.
Op 7 augustus begint deze oud leerling van de Poolster uit Elsloo aan de opleiding van politieagent te Amsterdam. Martijn zijn jongere broer gaat nu aan de laatste twee jaar van zijn VWO opleiding in Almere beginnen.

Uiteraard doen wij iedereen de groeten in Elsloo. Even een extra woordje voor onze historicus Guus Peters. Ik krijg van jou een fles Vieux, want volgens jou zou ik binnen vijf jaar terug zijn in Elsloo. M.a.w. die weddenschap heb je verloren.

Groetjes vanuit Almere, namens de Familie Jo Collard. Reacties op j.collard@planet.nl

Reacties:

Bericht: re: Fam. Collard, Almere | Gepost op: 28-01-2008 12:44 | Quote

Joke,

Noe pas seen ik dien berich op dit forum.

Ik vind het leuk om te lezen dat het jullie en de kinderen goed gaat
in Almere. je moet die fles maar eens komen halen.

gr

Guus Peters
Aelserloog

(
Naar boven )

� Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad