Hah (m) Ventourist
Homepage | Email
|
|
| Bericht: Afstuderen op de Ventoux | Gepost op: 26-09-2008 23:16 | : 26-09-2008 23:19 door Hah | Quote |
Dag liefhebbers,
3 jaar geleden hebben we de as van mijn schoonvader, een Simpsonliefhebber, uitgestrooid op de Ventoux. Hier zag ik de renners de berg op klauteren waardoor ik zelf ook ben gaan fietsen. Ik stelde me als doel om de Ventoux een jaar later op mijn verjaardag 2 augustus zelf te beklimmen, dat zonder af te stappen gelukt is. Later besefte ik me dat vanwege de grote drukte en de harde wind ik eigenlijk niets van de omgeving of de uitzichten gezien.
Op dit moment begin ik met afstuderen aan de Academie van Bouwkunst in Arnhem. Dit met als doel om architect te worden. Gezien mijn eigen ervaring op de top met veel mensen, auto's en wind, ben ik van plan om op de top een ontwerp te maken voor een paviljoen. Een ruimte waar je (als renner, wandelaar, bezoeker, toerist enz.) kan uitrusten, kan genieten van wat je hebt bereikt en wat je ziet...
Op dit moment ben ik me aan het verdiepen in de berg. Met name de schilderkunst, de literatuur en de filosofie. Dus deze website is zeer waardevol. Daarbij wil ik ook graag de meningen en gedachten van meer mensen horen. Met name over de faciliteiten op de top. Wat ontbreekt er, wat kan beter of moet het zo blijven.... Zou je er willen overnachten, meer parkeeplaatsen enz. Wanneer jullie hier wat over kunnen zeggen dan kan dat voor mij heel waardevol zijn.
Ik wil nog opmerken dat het een fictieve opdracht is, dus dat het nooit gebouwd gaat worden.
Ik lees graag van jullie.
Vriendelijke groet,
Arnout Hasselaar.
|
|