Planet Cake Forum
     Welkom op het forum van Planet Cake | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: icing als (nep)decoratie |  Gepost op: 09-04-2006 21:31 | Quote

ik maak al jaren decoratiegebak, van brooddeeg. ik gebruik voor slagroom gewoon siliconenkit. helaas is dat niet in geel en roze verkrijgbaar. Op een beurs zag ik decocream. water en klerustof erbij en je kunt je (nep)taart decoreren met toefjes gekleurde "slagroom". Helaas was deze poeder erg duur. Nu kwam ik ineens erachter dat het wel veel op die icingpoeder lijkt. Kan iemand mij vertellen of je deze poeder ook kunt kleuren, en als toefjes kunt garneren. Hoelang is dit houdbaar? (ik geloof dat het ook op dummietaarten wordt gebruikt, maar ben er niet zeker van)

Belinda

Reacties:

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 11-04-2006 12:38 | Quote

Hoi Belinda,

Ik heb pas mijn eerste decoratietaart gemaakt en heb voor de slagroom muurvuller gebruikt (tip van de knutselwinkel). Alleen is het tot nu toe nog niet echt wit opgedroogd, maar een beetje grijzig. Misschien komt dat nog (hopelijk!). Maar als je er een kleurtje aan toevoegt zal het wel een leuk effect geven denk ik (je kan denk ik gewoon levensmiddelenkleurstof toevoegen, verkrijgbaar in bakwinkels en toko's).
Hoe doe jij dat met die siliconenkit? Zo uit de kitspuit of doe je het in een spuitzak oid zodat je het met een kartelspuitmondje kunt gebruiken? En is het niet een ontzettende troep om schoon te maken?
Wat gebruik je verder voor decoratiematerialen? Bijvoorbeeld voor chocolade en van die nootjes aan de zijkanten?
En ten slotte, zou ik je brooddeeg recept mogen? Ik begreep dat brooddeeg niet geschikt zou zijn voor taarten omdat die te groot zijn en hij dan na verloop van tijd zou inzakken? Veel vragen, ik hoop dat je me wat meer kunt vertellen.
Je mag me ook mailen: lonnes@concepts.nl
Alvast bedankt!

Groetjes,

Lonnes

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 11-04-2006 12:41 | Quote

O ja, Belinda, over dat icingpoeder, oftewel 'royal icing' (poedersuiker, eiwit(poeder) en een beetje water). Dat droogt hard op als je er toefjes van gespoten hebt en is erg lang houdbaar, omdat het in principe gewoon opgedroogde suiker is. Het is hetzelfde spul als waar die glazuur toefjes en paddestoeltjes van Baukje van gemaakt zijn, die je in de supermarkt kan kopen.

Groetjes,

Lonnes

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 14-04-2006 08:01 | Quote

is het niet zo dat je aluminiumfolie of ontbrandbaar materiaal gebruikt om het brooddeeg te verstevigen? net als bij fimo klei?

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 26-04-2006 22:06 | Quote

brooddeeg werkt prima als decoratiegebak, maar meer om een basis te maken, gewoon in de bakvorm. als decoratieslagroom gebruik ik gewoon siliconenkit in zo'n kitspuit. ik maak de toefjes dan met een mondstukje voor echte slagroom, die van blokker passen er precies op. en geen geklieder, want er gaat niets naast. de nootjes zijn gewoon nootjes van baukje. ik ben nog op zoek naar een leverancier voor die kleine nep chocoladestukjes. Neem eens een kijke op mijn website. www.decoratiegebak.punt.nl het is nog niet veel bijzonder, maar ik ben hard aan het werk voor een nieuw site. Belinda (belindachristen@hotmail.com)

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 28-08-2006 15:08 | Quote

hai belinda , ik maak al een aantal jaren decoratie gebak met overschilderbare acrylaatkit , deze kun je gewoon kleuren met een paar druppels acrylverf uit de hobbywinkel, het voordeel hiervan is dat je taarten niet aan gevreten worden door de vliegen en andere beestjes .

succes groetjes brigitta

http://photos.yahoo.com/fantasyforevercreations
zie mappen deco taarten

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 28-08-2006 15:09 | Quote

oh ja ik vergat wat lol;))
de chocolaatjes maak ik altijd van fimoklei.
groetjes brigitta

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 03-10-2006 16:56 | Quote

Hoi Brigitta,

Ik heb je foto's gezien. Leuke taarten joh! Wat ik je nog wilde vragen over het kleuren van die kit... Zoals Belinda het doet kan je gewoon de kit rechtstreeks uit de spuit gebruiken. Hoe doe jij dat dan als het gekleurd is? Heb je een speciale slagroomspuit voor kit ofzo? En hoe maak je die dan weer schoon?

Groetjes,
Lonneke
(lonnes@concepts.nl)

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 18-02-2007 21:01 | Quote

Hoi Brigitta, kun je mij je e-mail adres geven, heb een paar vraagjes aan je. complimenten voor je gebak hoor. groetjes, Belinda www.decoratgiegebak.nl

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 18-02-2007 21:01 | Quote

belindachristen@hotmail.com

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 08-11-2009 19:51 | Quote

kan iemand mij vertellen hoe je dan kleine roosjes kan maken?

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 13-07-2010 16:27 | Quote

ik maak al jaren decoratiegebak, van brooddeeg. ik gebruik voor slagroom gewoon siliconenkit. helaas is dat niet in geel en roze verkrijgbaar. Op een beurs zag ik decocream. water en klerustof erbij en je kunt je (nep)taart decoreren met toefjes gekleurde "slagroom". Helaas was deze poeder erg duur. Nu kwam ik ineens erachter dat het wel veel op die icingpoeder lijkt. Kan iemand mij vertellen of je deze poeder ook kunt kleuren, en als toefjes kunt garneren. Hoelang is dit houdbaar? (ik geloof dat het ook op dummietaarten wordt gebruikt, maar ben er niet zeker van)

Hoii,
ja ik zocht inderdaad ook naar roze maar die heb ik ook niet kunnen vinden. mag ik vragen hoeveel die poeder kost? Lijkt me toch wel handig.

Groetjes,
Wendy Hartevelt

http://www.tegelpaleis.nl/

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 13-07-2010 16:33 | Quote

Hoi wendy,

denk dat het ongeveer 5euro kost. Succes met je taart

Groetjes,
Astrid G

http://www.medicaltravelservice.nl/contact/

(
Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 14-07-2010 09:10 | Quote

Dankje Astrid!

ooglaseren

( Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 14-07-2010 17:01 | Quote

5 euro? volgens mij kun je het ook voor veel goedkoper halen bij de supermarkt. Ik zou het eerst ff navragen!

Groetjes,
Mike

Verbouwen

( Naar boven )

Bericht: re: icing als (nep)decoratie | Gepost op: 23-08-2010 14:33 | Quote

Ja, dat lijkt me inderdaad handiger! maar denk niet dat je voor goedkoper vind.

Groetjes,
Astrid G.

Ooglaseren

( Naar boven )

� Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad