Forum De Ezelvriend
     Welkom bij de Ezelvriend | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: gedrag verbeterd door parelli |  Gepost op: 18-06-2010 21:39 | Quote

Hallo allemaal
Sam en Moos zij nu 2 jaar.
Achteraf hadden ze langer bij hun moeder moeten blijven,zoals ik ook al door velen heb kunnen lezen in dit forum.
Maar dat is achteraf
(nu waren dit bij Moos de omstandigheden)
Het gaat er duidelijk niet om of ze zelfstandig kunnen eten,maar om de opvoeding die ze in ezeltaal krijgen

We hadden grote problemen met onze Moos.
Ik kreeg van jullie tips over clicker training en Parelli.
En daar hebben we heel veel aan gehad.
Ik merk dat ze nu echt respect voor ons hebben.

En dat maakt het een stuk makkelijker.
Als we nu met ze gaan lopen,proberen ze ons niet meer in te halen en een trap na te geven .
Als we even met onze hand bewegen zoals dat in parelli,gaan ze netjes een stapje terug
Het clickeren gaat ook geweldig!!
Ze zijn een verrijking in ons leven
En we merken dat ze ook een hele goede band met ons hebben.

Nadat het afgelopen jaar het echt drama met ze was,merken we nu echt verbetering.

We hebben heel veel aan jullie tips gehad

En ik zal snel weer een foto'tje van onze flappies sturen

Groetjessss

Reacties:

Bericht: re: gedrag verbeterd door parelli | Gepost op: 19-06-2010 08:19 | Quote

Blij om te horen dat het allemaal zo goed gaat! Zaaalig hè, zo ezeltjes...

(
Naar boven )

Bericht: re: gedrag verbeterd door parelli | Gepost op: 09-07-2010 13:28 | Quote

Hallo,
Heb net een ezeltje van 6 maand en nav alle tips hier op site besloten snel met clickertraining te beginnen
groet,
Wietske

(
Naar boven )

Bericht: re: gedrag verbeterd door parelli | Gepost op: 09-07-2010 13:40 | Gewijzigd: 09-07-2010 13:41 door willemien | Quote

Dat is wel erg jong ,bij zijn of haar moeder weggehaald,staat ook hierboven geschreven door Astrid.
Het advies is dat het zeker 9 maanden moet zijn voor het bij de moeder weg kan.
Ik denk dat clickertraining nog te jong,er komt vast nog meer advies van de forum leden.

(
Naar boven )

Bericht: re: gedrag verbeterd door parelli | Gepost op: 29-07-2010 19:53 | Quote

Wat sneu dat dit veulentje nu al bij moeke weg moest...
Ze hebben haar echt nodig hoor tot 9 maanden.
Ik heb ook twee varkens die te vroeg zijn weggehaald bij de zeug maar het blijven nerveuze typetjes...
Succes er mee en clickeren zal nog niet veel opleveren, het is nog een baby...

(
Naar boven )

� Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad