Welkom op het Forum van De wereld van de DISCUSVIS.
DISCUSVISSEN & AMERIKAANSE CICHLIDEN
Het grootste assortiment discusvissen
en meervallen
van Nederland.

Onze winkel zit boordevol met vissen. Discus méér dan 500 (vanaf 7cm), meer dan 90 soorten L-nummers (grootste collectie van Nederland!!) en grote keuze uit andere bijvissen voor in het discusaquarium. Keuze uit zestig aquaria met méér dan 10.000 liter water. Verder kunt u bij ons terecht voor alle techniek (zoals CO2, digitale watertesters, ionenwisselaars, thermostaten, alarmsystemen enz.) en alle aquariumbenodigdheden. Teveel om op te noemen.
Het adres is Kerkbuurt 45 te Westzaan (vlak bij de Watertoren)
De openingstijden:
Dinsdag - woensdag - vrijdag van 10.00 - 17.30
Donderdag van 13.00 - 21.00
Zaterdag van 10.00 - 17.00

Tot ziens in Westzaan!
Leo Lammerse - Melvin Sengers

Forum De wereld van de DISCUSVIS
     1.Registreer je ---> 2.Log in ---> 3.Post berichtje | Registreer | Gebruikerslijst | Login | Zoeken | Help   

Bericht:

Bericht: Pangasius sutchi (blauwe haai) |  Gepost op: 10-01-2010 20:59 | Quote

een vriend van mij heeft een discus aquarium, nu heeft hij er laats 2 Pangasius sutchi bijgezet, is dit een goede bijvis voor discusvissen?
Ik weet het niet en hij eigenlijk ook niet maar in de winkel zeiden ze dat het prima kon.

grtz steven

wat is de hobby toch mooi!!

Reacties:

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 10-01-2010 21:27 | Quote

Het wordt een grote vis dit heb ik op een ander forum gevonden

Groet Chris

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 10-01-2010 21:53 | Quote

Dit kan inderdaad een groote vis worden maar groeit heel erg langzaam en word in aquaria ook niet oud genoeg om de betreffende lengte te halen maar ik vroeg me meer af qua karakter, is hij te druk, is hij agressief etc...

grtz steven

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 10-01-2010 22:27 | Quote

Jazeker hij vreet al je vissen op, dit is geen aquariumvis.

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 10-01-2010 22:33 | Quote

dit is zowiezo niet waar. ken mensen die hem al 3 jaar in het aquarium hebben met een lengte van ongeveer 15 a 20 cm en hier zitten ook neon's en van die kleine rasbora's bij en dat gaat ook prima dus het is geen rover.
Hij is in nederland wel bekend als de blauwe haai maar het is eigenlijk een meervalsoort. Hij eet geen vis. Eet gewoon mee met het droogvoer wat gegeven word.

mvg steven

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 10-01-2010 23:58 | Quote

Waarom vraag je het dan als je zelf het antwoord weet ?

Ik vindt het in elk geval geen aanrader en past zeker niet in een Zuid -Amerika biotoop.

Groet Chris

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 11-01-2010 07:56 | Quote

Zover ik weet is het een zeer onrustige vis, veel te druk voor bij discussen.
Vind het eerlijk gezegd ook een afbreuk voor een discus aquarium...

Jacqueline; Team De wereld van de DISCUSVIS www.plecoforum.nl

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 11-01-2010 12:13 | Quote

Misschien heb ik mijn vraag verkeerd gesteld, ik bedoel hoe discusvissen reageren op deze vissen.
Het gedrag opzich ken ik wel een beetje vanuit de bak van kennissen van mij maar daar zijn het de grootste vissen die in de bak zitten dus weet niet hoe ze reageren op grotere vissen, dus dat was eigenlijk mijn vraag.
Dus sorry Chris voor de verwarring.
Zelf vind ik ze ook niet passen bij discusvissen.
Ga proberen om hem ervan te overtuigen dat hij ze weg moet doen.
Nu neemt de zaak ze misschien nog terug.

mvg steven

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 14-01-2010 23:29 | Quote

Vind het zo zielig om hem weer aan de zaak te geve;dan komt hij weer in zo een klein bakje terecht.Ik heb ook een pangasius sutchi gekocht enkele jaren geleden(was men eerste vis en ik kende er nog niet veel van).Beginnersfoutje dus.En nu is hij dus te groot geworden.Ik ben dus eerst nog een goeie thuis aan het zoeken voor hem waar hij genoeg ruimte heeft en dan begin ik pas weer met de discussen.Want zo een vis past echt niet bij discussen.Het zijn nogal drukke vissen.

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 15-01-2010 10:24 | Quote

Toevallig belde hij mij gisteren avond op
Hij vond het zelf ook zielig om ze terug te brengen naar de LFS. Nu heeft hij ze bij een of ander tehuis voor mindervaliden onder kunnen brengen ze zwemmen nu in een super groot aquarium van bijna 4 meter lang en ik denk een cm of 50-70 hoog.
Denk dat ze het daar wel naar hun zin zullen hebben.
Dus toch nog een redelijk goed einde aan dit verhaal.

Grtz steven

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 15-01-2010 13:18 | Quote

---Origineel geplaatst door: bosje---
Toevallig belde hij mij gisteren avond op
Hij vond het zelf ook zielig om ze terug te brengen naar de LFS. Nu heeft hij ze bij een of ander tehuis voor mindervaliden onder kunnen brengen ze zwemmen nu in een super groot aquarium van bijna 4 meter lang en ik denk een cm of 50-70 hoog.
Denk dat ze het daar wel naar hun zin zullen hebben.
Dus toch nog een redelijk goed einde aan dit verhaal.

Grtz steven

Ook een mooi plekje voor die algeneter in je andere topic

Jacqueline; Team De wereld van de DISCUSVIS www.plecoforum.nl

(
Naar boven )

Bericht: re: Pangasius sutchi (blauwe haai) | Gepost op: 15-01-2010 18:03 | Quote

Ja klopt maar die hadde ze er al een aantal in zitten had hij toevallig wel gevraagd maar die wilden ze niet denk dat ik hem toch zolang in mijn bak ga probere te houden.

grtz steven

(
Naar boven )

� Copyright 2003 - 2006 12Forum.nl
Domeinregistratie door: Domeinstad

forumleden zijn er op dit moment online